Scegli la tua area

Choose your area

ITALIA

EUROPEAN UNION

EUROPE NOT-EU

ALL OTHERS

Summary of shipping costs

COUNTRY

COSTS

FOR FREE OVER

CURRIER

ITALIA

7eur

45eur

TNT

ITALIA-ISOLE

9eur

50eur

TNT

EUROPE(EU)

20eur

100eur

UPS

EUROPE(noEU)

25eur

150eur

UPS

US-CAN

50eur

250eur

UPS

ALL OTHERS

70eur

250eur

UPS

INFORMAZIONI ALL’ UTENTE-CLIENTE

INTRO

Durante il checkout create un account e attivate la vostra "Area cliente", alla quale potete accedere con la email e la password scelte; in essa potete trovare varie schede da cui gestire e modificare: Informazioni personali di accesso, Indirizzi di spedizione e fatturazione, Cronologia e dettagli degli ordini in corso e storici, Note di credito, Buoni, Dati personali.

PAGAMENTI

I prezzi dei prodotti indicati sul sito sono comprensivi di IVA al 22%. E' possibile ordinare e completare il pagamento sul sito e durante il checkout selezionare il ritiro in azienda, ovviamente sempre gratuito; sarete quindi contattati da noi telefonicamente per fissare una data a vostra scelta per il ritiro.

CARTE DI CREDITO e PayPal©

Il pagamento sul sito dei beni acquistati può essere effettuato tramite carta di credito, per mezzo della piattaforma Stripe©, o PayPal©.

Quando viene utilizzato uno dei suddetti metodi si autorizza il pagamento; l'ordine passa allo stato "1-In attesa". Il pagamento deve quindi essere convalidato da Sensiline-shop; ciò avverrà solo quando l'ordine passerà allo stato "3-In arrivo". Abbiamo scelto questa procedura di convalida per garantire al cliente la presenza dei prodotti acquistati prima di riscuotere realmente l'importo, così da poter eventualmente annullare più facilmente e velocemente l'ordine nel caso di assenza di uno o più prodotti scelti.

Nella rara eventualità della mancanza a magazzino di uno o più dei prodotti acquistati, provvederemo infatti ad informare il cliente circa le tempistiche necessarie a spedire la merce ed eventualmente ad annullare l'ordine totalmente o parzialmente a sua scelta, a seconda che decida di rinunciare integralmente o soltanto ai prodotti non immediatamente disponibili.

Tra l'autorizzazione durante il checkout e l'addebito (con passaggio allo stato di "3-In arrivo" dell'ordine) possono passare al massimo sette giorni, dopo di che l'autorizzazione decade e significa che nessun importo sarà stato prelevato nè potrà essere prelevato in futuro. Nel caso la merce tornasse disponibile sarà quindi necessario ri-effettuare l'ordine da zero ovviamente.

BONIFICO BANCARIO

Il pagamento può essere effettuato dal cliente tramite Bonifico bancario. In questo caso la spedizione avverrà entro 2 gg lavorativi dal giorno di accredito sul conto aziendale il cui IBAN verrà comunicato durante la procedura di checkout in cui il cliente selezionerà il bonifico quale metodo di pagamento. In caso di mancanza del prodotto acquistato a magazzino provvederemo ad informare il cliente circa le tempistiche necessarie a spedire la merce ed eventualmente, in caso di sua richiesta, a emettere un rimborso immediato totale o parziale a seconda della scelta del cliente (rimozione dei prodotti non disponibili dall'ordine o annullamento totale dell' ordine).

I dati per effettuare il bonifico sono riportati sotto e vi verranno inviati via email a conclusione dell'ordine:

TITOLARE DEL CONTO: C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L.
IBAN: IT59M0538722800000042471878
SWIFT-BIC: BPMOIT22
BANCA: BPER Banca
CAUSALE: sensiline shop ordine

SPEDIZIONE

Costi e tempistiche

La spedizione in Italia avviene entro 2 gg lavorativi dalla ricezione del pagamento dell'ordine; è gratuita se l’ importo dell’ ordine supera i 45 euro, altrimenti il suo costo è di 7 euro. In particolari periodi di promozione l'importo per avere la spedizione gratuita è ridotto e sarà indicato in homepage. Per le isole si applica un maggiorazione di 2 Euro, ovvero il costo è di 9 euro.

Nei periodi di chiusura dell'attività durante le ferie estive e natalizie il primo giorno di riapertura e quindi spedizione degli ordini verrà indicato in homepage in alto.

Le nostre spedizioni sono affidate a TNT e sono tracciabili via link che vi verrà comunicato per email; inoltre il corriere vi invierà un SMS relativo alla spedizione.
Il recapito della merce avviene entro massimo 2 giorni lavorativi dalla partenza dalla nostra sede di via Scisciana – Busto Arsizio; per molte zone d' Italia la consegna avviene il giorno successivo la spedizione, ovvero in un giorno lavorativo; non si effettuano consegne "al piano"; durante il checkout dell'ordine, potrete inserire eventuali dettagli per la consegna e vi consigliamo di essere il più precisi possibili onde evitare ritardi, giacenze,...

Schema

1 - suo checkout ordine sul sito (pagamento autorizzato)

email di conferma ordine

stato ordine: 1-In attesa (PayPal, Stripe o Bonifico)

2 - convalida ordine

3 - spedizione (pagamento riscosso)

email con link per la tracciabilità

stato ordine: 3-In arrivo

4 - consegna

Note: La prassi prevede che gli ordini ricevuti in un determinato giorno vengano spediti il giorno lavorativo seguente; se l'ordine giunge entro le ore 15.00 è probabile che venga affidato al corriere il giorno stesso, sempre che si sia effettuato il pagamento tramite Carta o Paypal; se si sceglierà il bonifico questo avrà le sue tempistiche di accredito.

I nostri uffici ed i nostri magazzini sono operativi dal lunedì al venerdì, dalle ore 9 alle ore 17; lo stato di avanzamento degli ordini viene aggiornato dalle 19:45 alle 20:30; ogni aggiornamento dello stato dell'ordine vi sarà notificato via mail.

FATTURAZIONE E TASSE

L' importo dell' IVA verrà indicato durante la fase di pagamento e nel carrello.
Verrà inviata via email all'indirizzo di registrazione regolare fattura redatta con i dati e il codice fiscale inseriti durante la fase di checkout dell'ordine.


Questo testo costituisce sintesi e parte esplicativa di quanto indicato nella pagina "Condizioni di Vendita".


© 2020- C.R.E. Calzifici Riuniti Elli s.r.l. - Tutti i diritti riservati - P.IVA 00747510121 - Reg. Imp. VA e C.F. 03749370155 - Rep. Econ. Amm. R.E.A. VA-149610

INFORMATION FOR THE USER-CUSTOMER

INTRO

During checkout you create an account and activate your "Customer Area"; in it you can find various tabs from which you can manage and edit: Personal access information, Shipping and billing addresses, History and details of current and historical orders, Credit notes, Coupons, Personal data.

PAYMENTS

All product prices shown in the shop include 22% VAT.

Credit card (Stripe© payments platform), PayPal© or classic bank transfer (via IBAN) payments accepted.

The order and the related payment must be validated by Sensiline-shop. Only then the amount will be really charged. This phase will coincide with shipping from our warehouses, and change order status to "3-incoming".

The data for the bank transfer are shown below and will be sent to you via email at the end of the order checkout:

ACCOUNT HOLDER: C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L.
IBAN: IT59M0538722800000042471878
SWIFT-BIC: BPMOIT22
BANK: BPER Banca
REASON: sensiline shop order

SHIPMENT

Costs and timing

We ship to European countries within 2 working days from receipt of order at a cost of 20 EUR via UPS express couriers, for free on orders over 100 EUR; it takes a maximum of 5 working days to deliver the package from when it leaves our warehouses, depending on which destination country-region.

In the periods of closure of the activity - during the summer and Christmas holidays - the first day of reopening (therefore of shipment of the orders) will be indicated on the home page at the top.

Scheme

1 - checkout of order on the site (authorized payment)

order confirmation email

order status: 1-Pending (PayPal, Stripe or Bank transfer)

2 - order validation

3 - shipment (payment collected)

email with tracking link

order status: 3-incoming

4 - delivery

Clarifications: The practice provides that orders received on a given day are shipped the following working day; if the order arrives before 10.00 am it is possible that it will be processed the same day, provided that the payment has been made by card or Paypal; if you choose the bank transfer this will have its timing.

Our offices and our warehouses are operational from Monday to Friday, from 9 to 17; the progress of the orders is updated from 7:45 pm to 8:30 pm; any update of the order status will be notified to you by email.

BILLING AND TAXES 22%VAT

The package with the order will contain a regular receipt (invoice) with 22% VAT. The amount of VAT will be indicated during the payment phase and in the shopping cart.


This text is a summary of what is indicated on the page "Condizioni di Vendita".


C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L. | P.IVA 00747510121 - Reg. Imp. VA e C.F. 03749370155 - Rep. Econ. Amm. R.E.A. VA-149610

INFORMATION FOR THE USER-CUSTOMER

INTRO

During checkout you create an account and activate your "Customer Area"; in it you can find various tabs from which you can manage and edit: Personal access information, Shipping and billing addresses, History and details of current and historical orders, Credit notes, Coupons, Personal data.

PAYMENTS

All product prices shown in the shop include 22% VAT and will appear with VAT until you log-in using your account with a NOT-EU address. At checkout, if you insert a shipping address of a non-EU country, the 22% VAT will be removed automatically. European customers outside the EU will have to pay customs duties on delivery depending on the country.

Credit card (Stripe© payments platform), PayPal© or classic bank transfer (via IBAN) payments accepted.

The order and the related payment must be validated by Sensiline-shop. Only then the amount will be really charged. This phase will coincide with shipping from our warehouses, and change order status to "3-incoming".

The data for the bank transfer are shown below and will be sent to you via email at the end of the order checkout:

ACCOUNT HOLDER: C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L.
IBAN: IT59M0538722800000042471878
SWIFT-BIC: BPMOIT22
BANK: BPER Banca
REASON: sensiline shop order

SHIPMENT

Costs and timing

We ship to european countries not inside EU within 2 working days from receipt of order at a cost of 25 EUR via UPS express courier, for free on orders over 150 EUR; it takes a maximum of 5 working days to deliver the package from when it leaves our warehouses, depending on which destination country-region.

In the periods of closure of the activity - during the summer and Christmas holidays - the first day of reopening (therefore of shipment of the orders) will be indicated on the home page at the top.

Scheme

1 - checkout of order on the site (authorized payment)

order confirmation email

order status: 1-Pending (PayPal, Stripe or Bank transfer)

2 - order validation

3 - shipment (payment collected)

email with tracking link

order status: 3-incoming

4 - delivery *

* possible payment of duties and taxes

Clarifications: The practice provides that orders received on a given day are shipped the following working day; if the order arrives before 10.00 am it is possible that it will be processed the same day, provided that the payment has been made by card or Paypal; if you choose the bank transfer this will have its timing.

Our offices and our warehouses are operational from Monday to Friday, from 9 to 17; the progress of the orders is updated from 7:45 pm to 8:30 pm; any update of the order status will be notified to you by email.

BILLING AND TAXES - 0%VAT - including UK and Switzerland

For destinations in non-EU countries, customers will pay for the products during checkout with no added taxes, but they will have to pay taxes and customs duties on delivery depending on the country of arrival of the goods.


This text is a summary of what is indicated on the page "Condizioni di Vendita".


C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L. | P.IVA 00747510121 - Reg. Imp. VA e C.F. 03749370155 - Rep. Econ. Amm. R.E.A. VA-149610

INFORMATION FOR THE USER-CUSTOMER

INTRO

During checkout you create an account and activate your "Customer Area"; in it you can find various tabs from which you can manage and edit: Personal access information, Shipping and billing addresses, History and details of current and historical orders, Credit notes, Coupons, Personal data.

PAYMENTS

You will find the list of countries we can serve in a drop-down menu when registering your order; if your country does not appear it means we do not ship to that country - if you want you can contact us for further informations or other options.

All product prices shown in the shop include 22% VAT and will appear with VAT until you log-in using your account with a NOT-EU address. At checkout, if you insert a shipping address of a non-EU country, the 22% VAT will be removed automatically. Customers outside the EU will have to pay customs duties on delivery depending on the country.

Credit card (Stripe© payments platform), PayPal© or classic bank transfer (via IBAN) payments accepted.

The order and the related payment must be validated by Sensiline-shop. Only then the amount will be really charged. This phase will coincide with shipping from our warehouses, and change order status to "3-incoming".

The data for the bank transfer are shown below and will be sent to you via email at the end of the order checkout:

ACCOUNT HOLDER: C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L.
IBAN: IT59M0538722800000042471878
SWIFT-BIC: BPMOIT22
BANK: BPER Banca
REASON: sensiline shop order

SHIPMENT

Costs and timing

We ship to other countries within 2 working days from receipt of order at a cost of 50 EUR (US-CAN) and 70 EUR (ALL OTHERS) via UPS express courier, for free on orders over 250 EUR; it takes a maximum of 7 working days to deliver the package from when it leaves our warehouses, depending on which destination country-region.

In the periods of closure of the activity - during the summer and Christmas holidays - the first day of reopening (therefore of shipment of the orders) will be indicated on the home page at the top.

Russian Federation: For Russian legislative reasons it is not possible to ship to private customers but only to companies.

Scheme

1 - checkout of order on the site (authorized payment)

order confirmation email

order status: 1-Pending (PayPal, Stripe or Bank transfer)

2 - order validation

3 - shipment (payment collected)

email with tracking link

order status: 3-incoming

4 - delivery *

* possible payment of duties and taxes

Clarifications: The practice provides that orders received on a given day are shipped the following working day; if the order arrives before 10.00 am it is possible that it will be processed the same day, provided that the payment has been made by card or Paypal; if you choose the bank transfer this will have its timing.

Our offices and our warehouses are operational from Monday to Friday, from 9 to 17; the progress of the orders is updated from 7:45 pm to 8:30 pm; any update of the order status will be notified to you by email.

BILLING AND TAXES - 0%VAT - including UK and Switzerland

For destinations in non-EU countries, customers will pay for the products during checkout with no added taxes, but they will have to pay taxes and customs duties on delivery depending on the country of arrival of the goods.


This text is a summary of what is indicated on the page "Condizioni di Vendita".


C.R.E. CALZIFICI RIUNITI ELLI S.R.L. | P.IVA 00747510121 - Reg. Imp. VA e C.F. 03749370155 - Rep. Econ. Amm. R.E.A. VA-149610